Off White Blog
Scallywag, Lucky, FreeFire Wśród zwycięzców Rally RHKYC Nha Trang

Może 2, 2024

Został rozliczony jako bitwa trimaranów i udowodnił, że jest to posiadana w Hongkongu Orma 60 SHK Scallywag / Fuku pokonać odwiedzającego Maserati Multi70 z Włoch za wyróżnienia linii wielokadłubowej na inauguracyjnym rajdzie Royal Hong Kong Yacht Club Nha Trang. Jednak wydarzenie „nowe” było czymś znacznie więcej niż pojedynkiem z wieloma kadłubami.

Należący do Hongkongu Orma 60 SHK Scallywag / Fuku na początku rajdu Royal Hong Kong Yacht Club Nha Trang; Wszystkie zdjęcia: RHKYC / Guy Nowell

Wydarzenie - w szczególności nazwa i kurs - zostało utworzone z opóźnieniem, aby zastąpić wyścig Hongkong do Wietnamu, co dwa lata co roku w ramach corocznego Tygodnia China Coast Race. Ze względu na zmianę kursu w Nha Trang, wydarzenie zostało przemianowane, aby chronić integralność i rekordy wyścigów z Hongkongu na Wietnam Race, ale zawierało oryginalne dziewięć zgłoszeń.

16 października, drugi z dwóch dni startów w Hongkongu, czas rozpoczęcia został dostosowany do 15:10 HKT po tym, jak zespół zarządzający wyścigiem opublikował zmieniony kurs późnym rankiem, w tym dodatkową strefę wykluczenia w pobliżu wschodniej części Quoy Nhon w Wietnamie i nowy punkt końcowy.

Siedem jachtów wystartowało we wschodnim wietrze 12 węzłów, prawie 28 godzin po jachcie IRC Racer 2 Jinn i Lion Rock wyruszył. (Dwa starty były głównie środkiem bezpieczeństwa, aby zapewnić większe łodzie za mniejszą flotą w celu uzyskania wsparcia, jeśli jest to wymagane).

TP52 Sama Chana FreeFire zaczęło się jednak szybko Scallywag, prowadzone przez Australijski kapitan David Witt wkrótce ją wyprzedził i poprowadził flotę, by najpierw usunąć Lei Yue Mun Gap.

Drugim do przejścia był amerykański Maxi 72 Szczęściarz śledzony przez Maserati, z włoskim kapitanem Giovanni Soldini i jego zespołem zmuszeni do kilkukrotnego halsowania z powodu ruchu handlowego w porcie. Reszta floty następnie oczyściła Gap i przeszła obok Shek O Rock, poza zasięgiem wzroku na południe.

Maserati Multi70, na zdjęciu w Lei Yue Mun, odbył się pod koniec wyścigu

Maserati Multi70, na zdjęciu w Lei Yue Mun, odbył się w pobliżu mety w Nha Trang

O 17:00 HKT Scallywag płynął z prędkością 17,7 węzła VMG i wyprzedzeniem 2 nm Maserati, która taktowała 16,4 węzła i usunęła 8 nm Szczęściarz, ulubiony za wyróżnienia linii jednokadłubowej. Oba trimarany miały dziką jazdę, pędząc wcześniej przez Morze Południowochińskie Scallywag dopłynął do Nha Trang w czasie, który upłynął 30 godzin 9 minut 27 sekund, przybywając do 21:19 HKT 17 października.

„Staję się na to za stary” - powiedział Witt. „To była bardzo mokra, bardzo męcząca i ciężka praca, ale ostatecznie uzyskaliśmy wynik. To był naprawdę dobry wyścig Maserati. Ostatecznie musieliśmy podjąć kilka decyzji, ale dobrze to zrobiliśmy. Wszyscy są bezpieczni, a łódź jest w jednym kawałku. ”

Scallywag Nawigator Trystan Seal dodał: „Myślę, że szczęście grało po naszej stronie, ale na pewno bardzo dobrze zagraliśmy na zmianie. Przeczytaliśmy to, co przed nami, i wyszliśmy na górę. ”

Maserati przekroczył linię mety o 22:57 HKT, 1 godzinę 38 minut za Scallywag. „To był bardzo miły rajd aż do przyjazdu”, powiedział Soldini. „Noc była bardzo mokra, dużo wiatru, duża prędkość i udało nam się uzyskać dobrą pozycję i mieliśmy świetny, trudny wyścig.

„Myśleliśmy, że już wygraliśmy. Jednak kiedy przybyliśmy około 40 nm z Nha Trang, mieliśmy kilka szkwał, z których ostatnia była ogromna, przez co nie mieliśmy wiatru przez dwie godziny. ”

Amerykański Maxi 72 Lucky wygrał monohullową linię w 41 godzinach 30 minut 10 sekund

Amerykański Skipper Bryon Ehrhart był zachwycony, gdy miał 72 stopy SzczęściarzZwycięzca IRC Racing 0 w wyścigu Hong Kong do Wietnamu w 2013 r. Przybył 18 października o godz. 8:40 HKT, aby wziąć udział w wyścigach jednokadłubowych w czasie 41 godzin 30 minut 10 sekund.

„Rajd był fantastyczny. Dobra bryza przez całą drogę, silne warunki falowe - powiedział Ehrhart. „Nasz plan opuszczonego żagla miał pozostać w sekwencji z falą. To był bardzo trudny stan morza i wszyscy spisali się naprawdę dobrze. ”

Następna linia to Sama Chana FreeFire o 15:37 HKT w skorygowanym czasie 66h 22m7s, szturchanie Szczęściarz poza rywalizacją o zwycięstwo w IRC Racer 0 i IRC Ogólnie. FreeFire został później potwierdzony jako zwycięzca IRC, gdy Joachim Isler i Andrew Taylor's Mills 41 Zasadzka - jedyna łódź, która mogła pokonać FreeFire - była ostatnią łodzią, która wpłynęła do Nha Trang o 22:40 HKT, wygrywając IRC Racer 1.

Russ Parker, FreeFireSkipper powiedział: „Było mokro, bardzo mokro, ale szybko. To był nasz najszybszy czas do Nha Trang i świetny wynik. Naprawdę doceniamy doskonałą pracę firmy RHKYC, która pokonywała poważne przeszkody o godzinie 11 i utrzymywała wydarzenie. Niestety, Sam nie udało się tym razem z nami, ale załoga chciałaby mu bardzo podziękować za zapewnienie nam tak wspaniałej łodzi i możliwości ”.

Z pominięciem Russ Parker, FreeFire został potwierdzony w Nha Trang jako zwycięzca konkursu IRC

Santa Cruz 72 Geoffa Hill'a Antypody płynął skorygowany czas, który upłynął 68 godzin 33 minut 1 sekunda, zajmując trzecie miejsce w IRC Racer 0.

„To najlepsze wydarzenie w Azji” - powiedział Hill. „Bawiliśmy się fantastycznie i osiągnęliśmy to w niecałe 50 godzin i osiągnęliśmy maksymalną prędkość 31 węzłów, co nie jest złe dla 30-letniej łodzi”.

Kilka minut później Antypody przekroczył metę, J122e Nicolasa Cohena-Addada Jinn przekroczył linię, aby podnieść trofeum w swoim oddziale.

„To był dobry rajd, ale był trudny, zwłaszcza przez pierwsze 20 godzin”, powiedział Cohen-Addad. „Mieliśmy prędkość wiatru od 32 do 33 węzłów przy przepływie 5-6 m. Dla dwóch członków naszej załogi było to naprawdę ich pierwsze doświadczenie i byli trochę wstrząśnięci.

„Straciliśmy trzech spinakerów. Wiał zbyt silny wiatr, więc wybuchły. Zostaliśmy złapani w labirynt sieci rybackich, musieliśmy robić awaryjne ataki i gyby, i tak właśnie wysadziliśmy A2. Dobrze się bawiliśmy!"

Geoff Hill, kapitan Antypodów z Santa Cruz 72, powiedział: „To najlepsze wydarzenie w Azji. Mieliśmy maksymalną prędkość 31 węzłów, co nie jest złe dla 30-letniej łodzi ”

Wcześniej, Zanzibar z Singapuru przeszedł na emeryturę z powodu uszkodzenia platformy podczas gdy Lion Rock wycofał się nieco poniżej 1 nm z linii mety z powodu braku wiatru.

Wydarzenie zakończyło tydzień wyścigowy China Coast Race Week, który rozpoczął się trzydniowymi regatami China Coast, chociaż wyścigi drugiego dnia zostały odwołane z powodu braku wiatru.

W IRC Racer 0 Shawn Kang's Ker 46+ Alpha + odniósł dwa zwycięstwa ostatniego dnia, aby zakończyć punkt przed FreeFire, podczas gdy Yuye YanWilk morski ukończyła przed swoim głównym konkurentem Mandrake III w IRC Racer 1.

Herman Wong'sKiasu dobrze spisał się w ostatnim wyścigu na wyspach, wygrywając IRC Racer 2 o jeden punkt od Noela Chana i Denisa MaSzał, z Nickiem SouthwardemWhisky Jack obrzeża Mei Han ChungaDexter II punkt do góry IRC Racer 3.

W HKPN, Thomas Wong i Patrick Kwan'sDing Dong wziął dwie kule w ostatnim dniu i wygrał podział, podczas gdy Peter Churchouse Moonblue 2wygrał IRC Premier Cruising.